Kvinder og mænd

Jeg sidder tit og funderer over forskellen på kvinder og mænd. Min kone og jeg f.eks. er så forskellige som dag og nat, men alligevel elsker vi hinanden mere end noget andet! På det punkt forstår jeg virkelig udtrykket at modsætninger tiltrækker hinanden.. Det jeg dog ikke helt forstår, er hvad det er der gør, at vi supplerer hinanden så godt som vi gør. Min kone ved ALTID hvornår hun skal springe til, hvilke knapper hun skal trykke på og hvor meget eller hvor lidt hun skal dominere osv. Jeg føler ligeledes at jeg har styr på de samme ting i forhold til hende – men.. Er det noget der bare ligger i os som mennesker? Eller er det noget vi lærer hinanden? Måske er det genetisk bestemt? Eller måske noget helt 4…???

Man kan selvfølgelig også vende den om, og se på alle de skilsmisser der hver dag bliver indgået.. Hvad gik der galt der? Og hvorfor?

Er mænd og kvinder skabt til at skulle leve side om side på tomandshånd, eller er det blot noget vores samfund og kultur har dikteret at vi skal? Jeg ved det ikke.. Men jeg gad godt vide det…:)

mandkvinde

Leave a Reply

