Mine drenge og mig

Når jeg er sammen med mine drenge, går tingene ikke stille for sig. Her i weekenden har vi f.eks. bygget vores egen “racerbil” (læs; sæbekassebil), og kørt den ned af bakker og andet vildt, for at se, hvem der kunne holde sig fast på bilen i længst tid. Vi havde selvfølgelig sikkerhedsudstyr på, men derfor kom vi da alligevel ind med et par skrammer da dagen var ovre.

Vi brugte hjul fra nogle af de gamle køretøjer jeg i tidernes morgen har skilt fra hinanden, og byggede selve skelettet ud af forskellige stykker træ, plader af diverse materialer og en gammel barnevogn som vi skilte ad. Det var virkelig et hyggeligt projekt, og det tog os sådan set også hele lørdag at få den færdig. Den skulle jo også males og “pimpes” (som mine drenge kalder det), før den var helt i top og klar til ræs.

Jeg bestiller jo jævnligt alle mulige småting inde fra skruvat denmark, så jeg havde alt muligt til at ligge, som vi kunne bruge i forbindelse med konstruktionen. Det var virkelig hyggeligt, og mine drenge nød det kunne jeg se. Min kone gav af og til udtryk for, at hun også gerne ville have lidt kvalitets tid med os, men alle weekender kan altså ikke gå med gåture i skoven og brætspil i stuen. Dog gav vi os god tid til at nyde både morgenmad og frokost sammen med hende. Og så var hun selvfølgelig også inviteret med til det store racerløb om søndagen..:D

sæbebil

Jeg nåede desværre ikke at få et billede af vores bil, før den kørte galt og blev ødelagt, men jeg fandt et flot inspirations billede til næste projekt vi kaster os ud i herhjemme…..

Leave a Reply

