Søndag, kære søndag

Hver søndag nyder jeg at kunne gøre lige præcis som det passer mig. Igår var ingen undtagelse. Godt nok var solen ikke at skimte mange steder i landet, men i min verden er hver søndag en solskinsdag.

Typisk vælter jeg, som den første, ud af sengen mellem 7 og 8 om morgenen, og skynder mig ned i køkkenet for at sætte kaffe over. Duften af friskbrygget kaffe slår absolut intet, når man samtidig ved, at hele dagen ligger en fuldstændig frit for. Og når man så samtidig kan dufte rundstykkerne i ovnen, og høre lyden af familien der langsomt vågner, ja så kan verden bare komme an!

Efter igår at have endt et fantastisk hyggeligt morgenmåltid med min familie(som for det meste varer mellem 2-3 timer fordi vi kommer til at sidde og snakke om alt mellem himmel og jord) tog jeg morgenkåbe på, og gik ud i garagen. Min familie kommer i første række – og lige derefter kommer min garage og alt mit bil-grej. Sådan er det at være nørdet omkring noget her i livet!

Jeg er igang med endnu et projekt veteranbil, og havde netop fået en masse reservedele hjem som der skulle fifles med. Et fantastisk søndags projekt! Jeg brugte hele eftermiddagen derude, kun afbrudt af en lækker frokostanretning som min kone havde stået for. Hun finder altid på et eller andet spændende når hun har fridage. Igår stod den på lækker laksetærte med salat til, og til dessert havde hun lavet pandekager med is. Dog mættede tærten så meget, at vi aftalte at spise pandekagerne hen på eftermiddagen, når jeg havde færdiggjort dagens gerning i garagen.

Jeg sidder idag og drømmer mig tilbage til min kære søndag, og smiler ved tanken om, at der kun er 6 dage til en gentagelse!

søndag

Leave a Reply

