Jeg hader indkøbscentret

Ja, altså ikke selve centret, men nærmere bestemt at gå på indkøbstur med min kone og/eller mine børn. Hvorfor i verdens navn slæber kvinder altid deres mænd med ud og købe ind? Umiddelbart vil de nok svare: Det er fordi jeg gerne vil høre din mening om det jeg tænker på at købe. Men hvis hun spørger mig om jeg for eksempel bedst kan lide den røde eller blå kjole, så vælger hun uvægerligt den modsatte af den jeg foretrækker. I bund og grund er jeg jo som reglen ligeglad med hvilken én hun køber, men man må jo spille med i håb om at få det overstået. Og hvis man så tilføjer en eller to modvillige drengebørn til scenariet, så er der virkelig lagt op til en hver mands skræk.

Va
???

Så det var med en vis lettelse at jeg bemærkede at min kone i stigende grad er begyndt at gøre sine  indkøb på nettet, men det var heller ikke uden en vis bekymring. På den ene side er jeg begejstret for en hvilken som helst udvikling der kan begrænse mit engagement i de ovenfor beskrevne udflugter, men på den anden side kan jeg godt blive bekymret over udsigten til at min kone kan sidde hjemme i lænestolen og bruge løs fra kontoen.

Men jeg må indrømme at det kan være smart og der kan være penge at spare. Forleden dag var jeg inde på en side der hedder Salesrunner. De har næsten alt hvad hjertet kan begære og der er typisk mange penge at spare i forhold til butikspriserne. Det er ret enkelt at komme i gang, og jeg må indrømme at jeg allerede har to pakker på vej i posten. Men jeg skynder mig at tilføje at mine indkøb – modsat min kones – altid er fornuftige. Jeg køber kun vigtige ting til mine biler og garagen, hvorimod konen klatter pengene væk på kjoler og andet pjat 🙂

Leave a Reply

